Jacobsladder
Donderdag 26 November 2009 om 12:20Vanochtend fotografeerde ik een "Jacobsladder" boven Steenwijk.
Het was wel even improviseren om dit logje te maken. Onze hoofdcomputer is namelijk gistermiddag gecrashed. De foto's van vanochtend had ik vanaf de camera gedownload naar de laptop van onze dochter. Echter toen kwam ik erachter dat zij geen Photoshop op haar laptop heeft geïnstalleerd. Onze zoon boven heeft wel Photoshop op zijn computer (onze oude computer). Daar heb ik de foto's in Photoshop klaargemaakt en geladen in Photobucket. Nadien ben ik beneden lekker bij de houtkachel verder gegaan op de laptop met het schrijven van de tekst. Met de laptop op schoot voel ik me net een tiener. Verder kwam ik erachter dat het beeldscherm van onze zoon donker staat afgesteld en de laptop van dochterlief, aan de lichte kant. Dus moeilijk om de foto's goed te beoordelen.
Ons is beloofd dat de reparatie van de computer maximaal twee werkdagen in beslag gaat nemen.
Een heel ander verhaal is onze fotocamera de Canon EOS 20D. Ik schreef er al eerder over, wellicht omdat ik veelvuldig fotografeer en gehecht ben aan deze camera. Op 14 oktober bracht ik de defecte camera naar een fotozaak in Steenwijk. Ze zeiden dat de vorige reparateur van Canon failliet was en dat de reparatie ongeveer 2 tot 3 weken zou duren. Ik verlangde eerst een prijsopgave en dus op kortere termijn een telefoontje daarover. Ik wachtte geduldig enkele weken en belde naar de fotograaf. Deze kon mij niets nieuws vertellen. Ik wachtte weWer enkele weken en belde weer naar de fotograaf, nog steeds geen nieuws. Op mijn uitdrukkelijk verzoek wilden ze mij de naam van de reparateur niet geven....Ik wachtte weer twee weken. We schrijven woensdag 25 november, zes weken na het inleveren van de defecte camera! Op aanraden van mijn eega belde ik die dag rechtstreeks met Canon. Zij gaven direct toe dat zes weken veel te lang is voor een reparatieperiode en gaven mij ongevraagd direct de naam en telefoonnummer van de reparateur. Ik belde uiteraard direct met de reparateur. Gelukkig had ik thuis de doos en dus het serienummer van de camera bij de hand. Ook de reparateur vond de periode van zes weken erg lang. Uit hun gegevens bleek dat de camera pas op 13 november bij hun is ingeschreven, dat betekent dat ongeveer rond die datum de camera bij hen is binnengekomen. Een raar verhaal omdat ik een maand eerder de camera al naar de fotozaak had gebracht. Inmiddels toch wel erg balend belde ik met de fotozaak in Steenwijk. Zij ontkennen dat de camera eerst een maand bij hun op de plank heeft gelegen en zeggen dat dus de reparateur zijn administratie niet op orde heeft.
Hoe dan ook zij spelen de "Zwarte Piet" naar elkaar. Heel toepasselijk in deze tijd van het jaar... En de gedupeerde consument zit er tussenin. Begin volgende week hoor ik in ieder geval een prijsopgaaf zo is mij beloofd. Wordt vervolgd.
En tot die tijd fotografeer ik mooi door met de geleende Canon PowerShot S2 van Jan K en daar ben ik hem heel dankbaar voor.